04_circle_2017_neon_loop_grey_transparent_01

Årets

Designköpare

2017

Årets

Designköpare

2017

Årets

Designköpare

2017

Årets

Designköpare

2017

Det är viktigt att bra grafisk design premieras och lyfts fram, för det är de bästa jobben som tar oss framåt. Men det krävs att både byrå och beställare är i samklang och alltför sällan riktas strålkastarna mot dem som litar på sin intuition, tar en risk och vågar ropa
”Ja, såklart!” till det oprövade.

Årets Designköpare är hyllningen till beställare som lyckats allra bäst. De som chansat och med både magkänsla och mod lyckats nå ett exceptionellt resultat.

Det är viktigt att bra grafisk design premieras och lyfts fram, för det är de bästa jobben som tar oss framåt. Men det krävs att både byrå och beställare är i samklang och alltför sällan riktas strålkastarna mot dem som litar på sin intuition, tar en risk och vågar ropa
”Ja, såklart!” till det oprövade.

Årets Designköpare är hyllningen till beställare som lyckats allra bäst. De som chansat och med både magkänsla och mod lyckats nå ett exceptionellt resultat.

Det är viktigt att bra grafisk design premieras och lyfts fram, för det är de bästa jobben som tar oss framåt. Men det krävs att både byrå och beställare är i samklang och alltför sällan riktas strålkastarna mot dem som litar på sin intuition, tar en risk och vågar ropa ”Ja, såklart!” till det oprövade.

Årets Designköpare är hyllningen till beställare som lyckats allra bäst. De som chansat och med både magkänsla och mod lyckats nå ett exceptionellt resultat.

Det är viktigt att bra grafisk design premieras och lyfts fram, för det är de bästa jobben som tar oss framåt. Men det krävs att både byrå och beställare är i samklang och alltför sällan riktas strålkastarna mot dem som litar på sin intuition, tar en risk och vågar ropa ”Ja, såklart!” till det oprövade.

Årets Designköpare är hyllningen till beställare som lyckats allra bäst. De som chansat och med både magkänsla och mod lyckats nå ett exceptionellt resultat.

Det är viktigt att bra grafisk design premieras och lyfts fram, för det är de bästa jobben som tar oss framåt. Men det krävs att både byrå och beställare är i samklang och alltför sällan riktas strålkastarna mot dem som litar på sin intuition, tar en risk och vågar ropa ”Ja, såklart!” till det oprövade.

Årets Designköpare är hyllningen till beställare som lyckats allra bäst. De som chansat och med både magkänsla och mod lyckats nå ett exceptionellt resultat.

Äntligen är Årets Designköpare korad!

Äntligen är Årets Designköpare korad!

Äntligen är Årets Designköpare korad!

Hanna_pris

Till sist stod det mellan tre inspirerande beställare. Peter Kjellberg från Dometic Group, Anna Smitterberg från Libero och Hanna Brogren från Stockholm Stad.

Mottagare av hyllningen blev slutligen Hanna Brogren, som idag glatt tog emot första upplagan av vandringsplaketten och titeln som Årets Designköpare.

Till sist stod det mellan tre inspirerande beställare. Peter Kjellberg från Dometic Group, Anna Smitterberg från Libero och Hanna Brogren från Stockholm Stad.

Mottagare av hyllningen blev slutligen Hanna Brogren, som idag glatt tog emot första upplagan av vandringsplaketten och titeln som Årets Designköpare.

 

Till sist stod det mellan tre inspirerande beställare. Peter Kjellberg från Dometic Group, Anna Smitterberg från Libero och Hanna Brogren från Stockholm Stad.

Mottagare av hyllningen blev slutligen Hanna Brogren, som idag glatt tog emot första upplagan av vandringsplaketten och titeln som Årets Designköpare.

 

Till sist stod det mellan tre inspirerande beställare. Peter Kjellberg från Dometic Group, Anna Smitterberg från Libero och Hanna Brogren från Stockholm Stad.

Mottagare av hyllningen blev slutligen Hanna Brogren, som idag glatt tog emot första upplagan av vandringsplaketten och titeln som Årets Designköpare.

Till sist stod det mellan tre inspirerande beställare. Peter Kjellberg från Dometic Group, Anna Smitterberg från Libero och Hanna Brogren från Stockholm Stad.

Mottagare av hyllningen blev slutligen Hanna Brogren, som idag glatt tog emot första upplagan av vandringsplaketten och titeln som Årets Designköpare. 

Juryns motivering löd:
”Precis som vilket stort svenskt varumärke som helst, är också Stockholms stad ett varumärke. Ett varumärke som måste vårdas, utvecklas och kommuniceras till sina invånare. Alla olika verksamheter måste kännas som en enhet. Med tydligt uttryck har Hanna Brogren med integritet och passion genomfört ett varumärkesarbete som inte bara syns i Stockholm, utan också gjort att stockholmarna upplever en mångsidig stad i världsklass.”

Återigen, stort grattis till alla de tre nominerade.
Hoppas vi ses igen om ett år!

Hyllning

Hyllning

Hyllning

Syftet med hyllningen är att lyfta fram de samarbeten där beställaren varit en nyckelfigur. Där projektet krävt någon med djärvhet och intuition, som dessutom resulterat i något ingen annan tidigare lyckats göra. Arbetet ska visa på nytänkande och briljans för grafisk design, men också en minst lika viktig affärsstrategisk framgång. 

Syftet med hyllningen är att lyfta fram de samarbeten där beställaren varit en nyckelfigur. Där projektet krävt någon med djärvhet och intuition, som dessutom resulterat i något ingen annan tidigare lyckats göra. Arbetet ska visa på nytänkande och briljans för grafisk design, men också en minst lika viktig affärsstrategisk framgång. 

Syftet med hyllningen är att lyfta fram de samarbeten där beställaren varit en nyckelfigur. Där projektet krävt någon med djärvhet och intuition, som dessutom resulterat i något ingen annan tidigare lyckats göra. Arbetet ska visa på nytänkande och briljans för grafisk design, men också en minst lika viktig affärsstrategisk framgång. 

Syftet med hyllningen är att lyfta fram de samarbeten där beställaren varit en nyckelfigur. Där projektet krävt någon med djärvhet och intuition, som dessutom resulterat i något ingen annan tidigare lyckats göra. Arbetet ska visa på nytänkande och briljans för grafisk design, men också en minst lika viktig affärsstrategisk framgång. 

Syftet med hyllningen är att lyfta fram de samarbeten där beställaren varit en nyckelfigur. Där projektet krävt någon med djärvhet och intuition, som dessutom resulterat i något ingen annan tidigare lyckats göra. Arbetet ska visa på nytänkande och briljans för grafisk design, men också en minst lika viktig affärsstrategisk framgång. 

.

.

Jury

Jury

Jury

Jurymedlemmarna kommer bedöma arbeten efter nivå av nytänkande och mod, samt strategisk framgång. Juryn utser tre finalister och hyllningen Årets Designköpare kommer tilldelas en av dem under en fanfarfrukost i Himmelsbaren på Nordiska Museet den 25/10.

Jurymedlemmarna kommer bedöma arbeten efter nivå av nytänkande och mod, samt strategisk framgång. Juryn utser tre finalister och hyllningen Årets Designköpare kommer tilldelas en av dem under en fanfarfrukost i Himmelsbaren på Nordiska Museet den 25/10.

Jurymedlemmarna kommer bedöma arbeten efter nivå av nytänkande och mod, samt strategisk framgång. Juryn utser tre finalister och hyllningen Årets Designköpare kommer tilldelas en av dem under en fanfarfrukost i Himmelsbaren på Nordiska Museet den 25/10.

Juryn består av:

Barbro Ohlson Smith, Founder & Creative Director, Ohlsonsmith (ordförande)

Bjarne Otterdahl, CEO, Identity Works

Daniel Teame, COO, Essen

Diana Uppman, CEO & Partner, BVD

Erik Lidsheim, Brand Strategist & Founder, Söderhavet

Hedvig Zubor, CEO & Partner, Amore

Niklas Dahl, Strategy- and Insight Director, Silver

Oskar Lübeck, Executive Creative Director, Bold


Juryn består av:

Barbro Ohlson Smith, Founder & Creative Director, Ohlsonsmith (ordförande)

Bjarne Otterdahl, CEO, Identity Works

Daniel Teame, COO, Essen

Diana Uppman, CEO & Partner, BVD

Erik Lidsheim, Brand Strategist & Founder, Söderhavet

Hedvig Zubor, CEO & Partner, Amore

Niklas Dahl, Strategy- and Insight Director, Silver

Oskar Lübeck, Executive Creative Director, Bold


Juryn består av:

Barbro Ohlson Smith, Founder & Creative Director, Ohlsonsmith (ordförande)

Bjarne Otterdahl, CEO, Identity Works

Daniel Teame, COO, Essen

Diana uppman, CEO & Partner, BVD

Erik Lidsheim, Brand Strategist & Founder, Söderhavet

Hedvig Zubor, CEO & Partner, Amore

Niklas Dahl, Strategy- and Insight Director, Silver

Oskar Lübeck, Executive Creative Director, Bold


Juryn består av:

Barbro Ohlson Smith, Founder & Creative Director, Ohlsonsmith (ordförande)

Bjarne Otterdahl, CEO, Identity Works

Daniel Teame, COO, Essen

Diana Uppman, CEO & Partner, BVD

Erik Lidsheim, Brand Strategist & Founder, Söderhavet

Hedvig Zubor, CEO & Partner, Amore

Niklas Dahl, Strategy- and Insight Director, Silver

Oskar Lübeck, Executive Creative Director, Bold


Juryn består av:

Barbro Ohlson Smith, Founder & Creative Director, Ohlsonsmith 
(ordförande)

Bjarne Otterdahl, CEO, Identity Works

Daniel Teame, COO, Essen

Diana Uppman, CEO & Partner, BVD

Erik Lidsheim, Brand Strategist & Founder, Söderhavet

Hedvig Zubor, CEO & Partner, Amore

Niklas Dahl, Strategy- and Insight Director, Silver

Oskar Lübeck, Executive Creative Director, Bold