Vad är Årets Designköpare
Hyllningen Årets Designköpare är branschens sätt att rikta strålkastarljuset mot den som nästan alltid hamnar i skymundan: beställaren. Det är beställaren som är katalysatorn för den kreativa processen, den som uppmuntrar med ett ”Ja, såklart!” och den som med strategiskt kunnande vågar tro på något som ingen tidigare gjort.
De mest långsiktigt tänkande, sylvasst slipade, djärvt innovativa eller fantastiskt överraskande inspiratörerna – vi hyllar
Årets Designköpare!
Hyllningen Årets Designköpare är branschens sätt att rikta strålkastarljuset mot den som nästan alltid hamnar i skymundan: beställaren. Det är beställaren som är katalysatorn för den kreativa processen, den som uppmuntrar med ett ”Ja, såklart!” och den som med strategiskt kunnande vågar tro på något som ingen tidigare gjort.
De mest långsiktigt tänkande, sylvasst slipade, djärvt innovativa eller fantastiskt överraskande inspiratörerna – vi hyllar
Årets Designköpare!
Hyllningen Årets Designköpare är branschens sätt att rikta strålkastarljuset mot den som nästan alltid hamnar i skymundan: beställaren. Det är beställaren som är katalysatorn för den kreativa processen, den som uppmuntrar med ett ”Ja, såklart!” och den som med strategiskt kunnande vågar tro på något som ingen tidigare gjort.
De mest långsiktigt tänkande, sylvasst slipade, djärvt innovativa eller fantastiskt överraskande inspiratörerna – vi hyllar
Årets Designköpare!
Vem står bakom Årets Designköpare?
Vem står bakom Årets Designköpare?
Hyllningen arrangeras av branschorganisationen Komm och alla dess medlemmar.
Hyllningen arrangeras av branschorganisationen Komm och alla dess medlemmar.
Hur går hyllningen till?
Alla Komms medlemmar är välkomna att nominera de köpare och bidrag som de själva eller andra har utfört och som de tycker för branschen framåt. Det är inte byråvärlden som lyfts i denna hyllning utan köparen och hur den strategiska grafiska designen bidragit till både affär och innovation. Uppdraget behöver vara aktuellt idag, men kan ha genomförts för flera år sedan. En jury sammansatt av Komm utser tre nominerade köpare som kommer att få utrymme att berätta om deras uppdrag och resultat.
En av de tre hyllas och mottar vandringspriset som Årets Designköpare 2017.
Alla Komms medlemmar är välkomna att nominera de köpare och bidrag som de själva eller andra har utfört och som de tycker för branschen framåt. Det är inte byråvärlden som lyfts i denna hyllning utan köparen och hur den strategiska grafiska designen bidragit till både affär och innovation. Uppdraget behöver vara aktuellt idag, men kan ha genomförts för flera år sedan. En jury sammansatt av Komm utser tre nominerade köpare som kommer att få utrymme att berätta om deras uppdrag och resultat.
En av de tre hyllas och mottar vandringspriset som Årets Designköpare 2017.
Vem kan nominera bidrag?
Vem kan nominera bidrag?
Att nominera en köpare och bidrag är kostnadsfritt och alla medlemmar i Sveriges Kommunikationsbyråer kan nominera.
Att nominera en köpare och bidrag är kostnadsfritt och alla medlemmar i Sveriges Kommunikationsbyråer kan nominera.
Att nominera en köpare och bidrag är kostnadsfritt och alla medlemmar i Sveriges Kommunikationsbyråer kan nominera.
Vill du nominera en köpare av grafisk design?
Vill du nominera en köpare av grafisk design?
2017 års nominering är nu stäng!
2017 års nominering är nu stäng!
2017 års nominering är nu stäng!
Hålltider för Årets Designköpare 2017:
Senast 24 september behöver bidrag vara inskickade.
Den 17 oktober kommer de tre nominerade köparna att tillkännages här på vår hemsida och i ytterligare digitala kanaler.
Den 25 oktober kl. 08.30 koras vinnaren av Årets Designköpare i Himmelsbaren på Nordiska Museet.
Senast 24 september behöver bidrag vara inskickade.
Den 17 oktober kommer de tre nominerade köparna att tillkännages här på vår hemsida och i ytterligare digitala kanaler.
Den 25 oktober kl. 08.30 koras vinnaren av Årets Designköpare i Himmelsbaren på Nordiska Museet.
Juryarbetet utförs av:
Juryarbetet utförs av:
Barbro Ohlson Smith, Founder & Creative Director, Ohlsonsmith (ordförande)
Bjarne Otterdahl, CEO, Identity Works
Daniel Teame, COO, Essen
Diana Uppman, CEO & Partner, BVD
Erik Lidsheim, Brand Strategist & Founder, Söderhavet
Hedvig Zubor, CEO & Partner, Amore
Niklas Dahl, Strategy- and Insight Director, Silver
Oskar Lübeck, Executive Creative Director, Bold
Barbro Ohlson Smith, Founder & Creative Director, Ohlsonsmith (ordförande)
Bjarne Otterdahl, CEO, Identity Works
Daniel Teame, COO, Essen
Diana Uppman, CEO & Partner, BVD
Erik Lidsheim, Brand Strategist & Founder, Söderhavet
Hedvig Zubor, CEO & Partner, Amore
Niklas Dahl, Strategy- and Insight Director, Silver
Oskar Lübeck, Executive Creative Director, Bold
Barbro Ohlson Smith, Founder & Creative Director, Ohlsonsmith (ordförande)
Bjarne Otterdahl, CEO, Identity Works
Daniel Teame, COO, Essen
Diana Uppman, CEO & Partner, BVD
Erik Lidsheim, Brand Strategist & Founder, Söderhavet
Hedvig Zubor, CEO & Partner, Amore
Niklas Dahl, Strategy- and Insight Director, Silver
Oskar Lübeck, Executive Creative Director, Bold
Barbro Ohlson Smith, Founder & Creative Director, Ohlsonsmith (ordförande)
Bjarne Otterdahl, CEO, Identity Works
Daniel Teame, COO, Essen
Diana Uppman, CEO & Partner, BVD
Erik Lidsheim, Brand Strategist & Founder, Söderhavet
Hedvig Zubor, CEO & Partner, Amore
Niklas Dahl, Strategy- and Insight Director, Silver
Oskar Lübeck, Executive Creative Director, Bold
Barbro Ohlson Smith, Founder & Creative Director, Ohlsonsmith (ordförande)
Bjarne Otterdahl, CEO, Identity Works
Daniel Teame, COO, Essen
Diana Uppman, CEO & Partner, BVD
Erik Lidsheim, Brand Strategist & Founder, Söderhavet
Hedvig Zubor, CEO & Partner, Amore
Niklas Dahl, Strategy- and Insight Director, Silver
Oskar Lübeck, Executive Creative Director, Bold
För övriga frågor kontakta:
För övriga frågor kontakta: